Yıldızların Altında Büyük Sahra Çölü

Sahra Çölünde develerle yolculuk

Vizesiz olduğu için mi öncelik vermedim yoksa uygun fiyatlı bir bilet yakalayamadığım için mi bilemiyorum ama yıllardır ertelenmiş bir seyahatti Fas benim için. Fas’ı her hayal edip gitmeyi düşlediğimde aklıma ilk gelen ise Sahra Çölüydü. Bu nedenle aylar önce Fas biletimi aldığımda ilk durağım belliydi.

Sahra Çölü’ne Nasıl Gidilir?

Sahra Çölüne nasıl gidilir, Büyük Sahra Çölü nerede derseniz gitmek için birden fazla seçeneğiniz var. Eğer zamanınız kısıtlıysa Marakeş’ten 3 günlük bir tur satın alabilirsiniz. Bu turlar size ulaşım ile beraber çölde bir gece konaklama ve yol üzerindeki çeşitli yerleri görme imkanı sağlıyor. Fiyatları 80 eurodan başlıyor sanırım, ben tur ile gitmediğim için detaylara çok hakim değilim.

Biz Frankfurt aktarmalı Marakeş’e uçtuk. Marakeşten araba kiralayıp Merzouga’ya gittik. Marakeş – Merzougo arası yaklaşık 560 km ve yollar çok güzel. Yol üzerindeki Ouarzazata’ya doğru giderken meşhur Tizntichka geçidini aşıp Atlas Dağları’nı selamlayacaksınız. Benim hiç bitmesin istediğim bir yollardan biri olarak hafızama kazındı.

Tizntichka Geçidi

Eğer bizim gibi araç kiralayarak seyahat ediyorsanız ve az biraz zamanınız varsa yolda Ourzazata civarlarında konaklayıp ertesi gün yola devam etmenizi öneririm. Ayrıca bu civarda Game Of Thrones’un çekildiği Unesco korumasındaki Aid Ben Haddou’ya da uğramayı atlamayın. Biz vaktimiz az olduğu için Marakeş’ten çıkıp Aid Ben Haddou’ya uğrayıp Merzouga’ya gittik. Yol üzerindeki bazı noktaları hızlıca geçmemiz gerekti ve oldukça yorucu bir yolculuk oldu.

Aid Ben Haddou

Sahra Çölü’nde Bir Gece

Sahra Çölü nerede sorusunun yanıtı Afrika olmakla beraber ek cevap olarak Merzouga da verilebilir.  Merzouga için Sahra’dan önceki son çıkış diyebiliriz sanırım. Cezayir sınırına oldukça yakın olan bu kasaba adeta çöl için kurulmuş gibi. Haliyle çöle gelen herkesin konaklama noktası. Bu nedenle Sahra’ya kendi imkanlarınızla gidecekseniz ilk hedefiniz Merzouga olmalı 🙂

Sahra Çölünde Gün Biterken

Bizim seçtiğimiz otelin hem Merzouga içinde bildiğiniz otel konaklama hem de Sahra’da çadırda konaklama seçenekleri vardı. Biz arabayla varacağımız ilk gün/gece için otelde bir oda, ertesi gün için de Sahra’da çadır rezervasyonu yapmıştık. Marakeş’ten Merzouga’ya yolculuğumuz zaten çok uzun sürdü (10 saat kadar), gece 01:00 gibi otele ulaştık ve hemen uyuduk. Ertesi gün ise çöle gidene kadar dinlendik. İsteyenler için gün içerisinde çölde jiplerle safari, çölde sörf, fosil parkı ziyareti gibi aktiviteler de var ama biz dinlenmeyi tercih ettik.

Seçtiğimiz çadır konaklamaya şehirden çölün içerisinde kurulu çadırlara develerle ulaşım da dahil. Saat 18:00 civarında sizi otelden alıp develerin olduğu bölgeye götürüyorlar. Develere binip hoplaya zıplaya yola çıkıyorsunuz. Düz yol yine fena değil de kumda deve üzerinde olmak hem zor hem de garip bir duygu. Yaklaşık 45 dakika çölde yolculuk yaparak sarı kumların arasına gizlenmiş çadırlarımıza ulaştık. Kum tepelerinde çocuklar gibi oynayıp, yuvarlanıp fotoğraf çekmeye doyamadan güneşi batırdık. Akşam yemeğimiz bizim için hazırlanan ortak çadırdaydı. Burda yediğimiz tajin dedikleri toprak kaplarda pişen tavuklu güveçleri sanırım yediğim en lezzetli yemeklerdendi. Yemek sonrası ortak alanda Afrika ve Fas müziklerinden bir sunum yaptılar, çok uzun sürmediğine sevindim çünkü gökyüzü muhteşemdi… Afrika kıtasında, Dünya’nın en büyük çölü Sahra Çölü’nün bir yerlerinde uzanıp sadece yıldızları izlemek hayallerimden birisiydi ve artık gerçekti.

Sahra Çölü

Sahra Çölü’nde Konaklama

Çölde sizin için kurulan çadırlarda konaklayabiliyorsunuz. Gitmeden önce geceleri çok soğuk olduğunu, verdikleri battaniyelerin yetersiz ve çok  da temiz olmadığına dair bir şeyler okumuştum. Bu yüzden yanıma çok ince bir uyku tulumu almıştım, hem soğuktan korur hem de çok pis ise işe yarar diye. Evet çok işe yaradı ama ne hijyenden ne de soğuktan dolayı. Biz çadıra girmeyip yıldızların altında uyumayı istedik. Bu yüzden de ortak alanda bulunan sedirlere uyku tulumlarımızı alıp serildik ve yıldızları izleye izleye uyukladık. Bu durumu anlatacak tek bir sözcük biliyorum; muhteşemdi!

Çöl de deniz gibiymiş meğer, oturup saatlerce seyredebilirmişsin.

Muhteşem gün doğumları ve gün batımları yaşatırmış, unutamazmışsın.

Yolunuzun Sahra Çölü’nden geçmesi ve o yıldızları izlemeniz dileğiyle…