Dağlara Giden Yol: Pokhara

nepal1

Pokhara’ya Nepal’in başkenti Khatmandu’dan ulaşım için pekçok seçenek var. Uçak ve özel taksi ile gidebileceğiniz gibi pek çok otobüs firması arasından seçim de yapabilirsiniz. Uçak fiyatları tek yön 75 usd civarında iken otobüs fiyatları da 15-20 usd civarında. Kathmandu’daki turizm ofislerinden istediğiniz firmaya ait otobüs biletlerinizi alabilirsiniz. Bilet aldığınız acenta otobüsünüzün hareket noktası ve isterseniz transferiniz konusunda da size yardımcı oluyor.

Khatmandu – Pokhara arası 240 km olmasına rağmen yol 8 saat sürüyor. Yollar çok virajlı ve kötü. Bazı yerlerde yol yok, bizim köy yolu dediğimiz, iki aracın yanyana geçemeyeceği, bir tarafı dağbir tarafı uçurum yerlerden adım adım gidiliyor. Zaman zaman 10 km hızla gittiğimiz oldu. Otobüsler genellikle sabah saat 07:00 – 08:00arasında hareket ediyor. Bildiğim kadarıyla yolların kötü olması nedeniyle akşam saatlerinde sefer bulunmuyor.

Yolların kötü olmasına karşılık yol manzaraları da bir o kadar güzel. Trishuli nehri yolun büyük bir kısmında keyifle size eşlik ediyor. Rafting ve kano yapanları izlemek çok keyifli. Bu yol ayrıca çok güzel fotoğraf kareleri de sunuyor. Pokhara’ya giderken şoförün arka sırasındaki koltukları yani sağ tarafı tercih ederseniz nehir manzarasını daha rahat izleyebilirsiniz. Eğer özel araç ile gidiyorsanız yol üzerindeki teleferik ile çıkılan Budist Manastırını da görebilirsiniz. Biz otobüs ile seyahat ettiğimiz için göremedik.

Pokhara’da konaklama tesisleri, restorantlar, kafeteryalar, turizm acentaları, outdoor malzemeleri satan mağazalar göl boyunca sıralanmış durumda. Renkli bir şehir olmasına rağmen çok huzurlu gözüküyor, sanki gölün ve dağların bu şehre verdiği bir sakinlik var.

Pokhara’da yapabileceğiniz çok fazla aktivite var: Yamaç paraşütü, dağ bisikleti, rafting, kano, bungee jumping ve istediğiniz gün ve zorlukta trekking. Ayrıca gölde kayıkla gezinti yapabilir, göl civarında yürüyüş yapabilir, civardaki tepelerden muhteşem gün doğumu ve batımlarını izleyebilirsiniz. Burada insanın boş kalması ve canının sıkılması imkansız gibi.

Pokhara’da Sarangot tepesinden yamaç paraşütü yaptık. Himalayalar’ın gölgesinde kuşlar gibi uçtuk, karla kaplı ulu dağlara selam verdik, rüzgarla dans ettik. Bir de 5 gün boyunca Himalayalar’da koşturup durduk, her gün başka bir noktada Machhapuchhre, Annapurna South’e günaydın dedik, peşlerinde koşup durduk, maymunlarla dolu ormanlara daldık, tepeler çıktık, tepeler indik, uzak dağ köyleriyle tanıştık… Annapurna günleri gezimin en güzel ve özel günleriydi sanırım…

İlk defa gittiğim Pokhara ilk fırsatta tekrar gideceğim yerlerden.  Dönüş yolunda bile Annapurna Base Camp hayalleri kuruyorum. Bu güzel şehir ve dağlar insanı kendine tekrar tekrar çağırıyor zaten…